MeH CLicK!!!!! PaSTi ADa YaNG BerGUnA....

Monday, April 23, 2012

sila tanya yang pakar

Kepala rasa ketentong tak cukup tidur. Kena pergi bank hari ni. Nak kasi clear RM30k tu dan nak transfer terus kat kedai kereta kononnya. Pukul 9.45 pagi dok isi buku keluar dan bedezuppp pi CIMB Taman Daya. Sebelum tu en. Suami ada telefon, kalau tak pandai buat dia boleh datang tolong kejab. Tapi saya menolak sebab memikirkan jauh dia nak berpusing balik nanti.
Sampai2 bank, en. Bank kata cek tu clear 3 hari. Lepas tu baru boleh transfer kat kedai kereta tu. Hadoiii...kalau tahu itu macam dari Jumaat ritu dah kasi bankin. Jadi hari ni kenalah pi bawak masuk machine.
Sebelum ni segala cek Tupperware semua en. Suami handle. Jadinya hari ni, hari memandai sayalah buat2 pro kan. Lepas dok isi no. acc, nama dan no. telefon kat belakang cek, terus pi jolok kat machine bentuk box tu. zzzrrtttttzzzzzrrrrtttttt keluarlah sekeping kertas pengesahan kemasukan. Aikkkk!!!! Kenapa tak der yang gambar scan yang selalu en. Suami dok kasi kat saya tu. Sebab berlagak pro, saya pun terus keluar dan balik ke ofis.
En. Suami telefon dan saya dok tanya dia kenapa takder pon gambar scan cek. Dia kata saya salah masuk machine. Kalau nak guna machine tu kena pakai sampul bank. Alamakkkk!!!!!! Cam mana ni ??? Bila tanya sana sini...sumer dok pakat gelak kan saya. Malas betul nak pi bank balik!!!! Mengantuk niiiii.....
Sekali teringat Adik PAR yang selalu dok handle segala cek ke bank. Tanya kat dia perlu ker saya pi korek balik cek tu. Dia kata, kalau dah isi detail kat belakang cek. Bank akan terima. Kalau ada problem, bank akan telefon. Hehehehe senang hati saya.
Buat korang2 yang dok pakat gelak kat saya termasuk en. Suami saya, lecehlah korang ni baik ada yang pakar kat sini. Tengahari tu..tak kemana2. Pakat dengkur kat kerusi yang bila dah ngantuk sangat terasa sungguh empuk gitu. Zzzzzzz

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...