MeH CLicK!!!!! PaSTi ADa YaNG BerGUnA....

Monday, April 16, 2012

cam mana nak tahan lama ??

Jumaat lepas ada kata nak tunjukkan apa terjadi pada sayur2 yg saya beli kalau x termasak kan ? Pagi tadi sempat selongkar peti kejap semata2 nak ambik gambar utk tatapan korang.
Hari tu saya beli sayur kangkung 2 ikat, sayur sawi seikat, kacang panjang sikit, bender ntah berapa biji dan tomato 3 biji. Hasil kerajinan saya weekend lepas, yang tinggal pagi tadi iaitu setelah 5 hari berlalu hanyalah kangkung seikat dan tomato sebiji. Adalah kacang panjang sebatang yang tertinggal. Ada sebahagian lobak merah yang saya dah beli 7 hari lepas dan 3 batang serai yang genab 2 minggu. Disamping itu, adalah beberapa cili api yang dah lebih 2 minggu. Herrrmmmm...dulu, sayur ini tak sempat pun seminggu dah benyek semuanya. Lagi2 sayur kangkung. Habis tukar warna. Lepas saya gunakan modular keeper with grid, sayur2 berdaun boleh tahan seminggu lebih dan sayur yg keras2 boleh tahan sehingga 2 minggu lebih. Kiranya, saya agak jimat selepas menggunakannya sebab walaupun jarang ke pasar saya masih ada stok sayur yang boleh dimasak. Kalau dulu, kalau 2 hari atau lebih tak ke pasar jawabnya mehlah beramai2 pi makan luar. Ada dua sebab. 1, sebab memang stok sayur dah habis. 2, stok sayur ada, tapi dah rosak. Saya pun dah kuranglah selalu ke pasar. Bukan apa, kalau pergi selalu tu, kang barang yang nak dicapai asalnya 1 ke 2 jerk. Tetiba trolly jadi penuh plak. Jadi perlulah kurangkan hari ke pasar untuk menyelamatkan poket yer.
Apa bender Modular Keeper With Grid ni? Modular Keeper with Grid (1) 58324
A generously sized vegetable and fruits keeper with an innovative base grid that keeps contents above any water residue to prolong freshness.

Features & Benefits:
Polished window on opposite sides make for easy content
and identification.
Remove the grid, and this versatile container can be used for
storing dry food in the cupboard, pantry or on the countertop.

Capacity: 9.4L
Dimension: 38.0cm (L) x 28.4cm (W) x 11.7cm (H)
Itulah bendernya..... Keberkesanannya memang tip top yer sebab saya memang menggunakannya. Ahaks!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...