MeH CLicK!!!!! PaSTi ADa YaNG BerGUnA....

Tuesday, April 17, 2012

si comel

Akhirnya malam tadi baru berkesempatan nak mengalihkan mender coet2 ke bekasnya. Baru nak ambik gambar, dah datang pembantu kanan. Sempat plak sambar bekas kecik mama eh. Letak balik! Babap kang. Tergelak2 sambil lari ke arah Baba.
Yerr...puan2 inilah bekas yang saya guna untuk letak bahan2 perasa makanan ini yer. Semua bekas ini, memang khas untuk ditempatkan di fridge. Bukan freezer yer. Bekas panjang tu, promosinya tahun lepas. Yang kecik2 tu, promosinya masa raya krismas lepas. Tapi, katalog bulan ni 3/2012 pun ada jugak dengan harga yang menarik. Tapi kena buat pembelian RM190 baru boleh beli 6 bekas bewarna warni dengan harga RM9.90. Harga retailnya ialah RM35.40 yer.
Jom kasi masuk 1 persatu. Dimulakan dengan kayu manis, bunga lawang, buah pelaga dan bunga cengkih. Hehehehe untuk nak masukkan N3 ni, terpaksa google semua nama bahan2 ni. Takut tersalah. Itupun berpandu pada blog tiffinbiru.blogspot.com Mat Gebu. Terima kasihlah bagi panduan nama bahan2 ni. Lepas tu susun cantik2 kat dalam fridge. Eh!! Kenapa banyak pulak bekas ni? Hehe yang lain tu adalah bahan yang lain pulak. Cube tomyam, cube ayam dan asam keping. Sumer saya boh dalam. Hah!! Cantikkan. Selain tersusun, bewarna - warni dan sedap ajer mata memandang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...