MeH CLicK!!!!! PaSTi ADa YaNG BerGUnA....

Thursday, July 11, 2013

malam 1 Ramadan

Akakakaka N3 saya kejab kedepan dan kejab kebelakang. Lantaklah....yang penting korang paham sudah. Sebenarnya nak citer pasal budak yang dah sama bam bam ngan mamanyer nihah. Abaikan senyum gedix dari mamanyer tu. Tau dah tak jelita.

Kejadian berlaku malam sebelum posa ritu. En. Suami dan Arfan dah pergi tarawih. Tinggallah saya, Wafiy (dah tidur) ngan budak taknak dengar cakap ni. Masa kat bilik, sedang saya sebok menyelak katalog cat sambil berangan warna yang paling vogue untuk rumah baru nanti, nampak Mia seret bangku pi kat almari laci. Kompom nak memanjat. "Hah! Nak ambil apa?"...  Senyum2 lepas tu nampak dia ambil cotton bud. "Nak buat apa? Meh mama korekkan."  "Nanakkkkkk." Lepas tu mengelak2 bila saya nak tangkap dia.

Dia memang macam tu. Suka korek telinga sendiri, suka potong kuku sendiri, baju pon pandai cari dan pakai sendiri. Yang paling tak tahan selalu tipu kata nak kencing tapi sebenarnya dia nak berak. Lepas tu cebok sendiri. Siap pakai sabun plak tu hahaha. Tapi mokcik tak pernah yakin dan selalu cebokkan balik. Mulalah aksi menjerit2 taknak berlaku. "Mia dah cebok cam ni. Dah betul dah." Siap ngan gaya2 lagi hahahaha.

Saya geram jerk tengok dia dari hujung katil. Mia kat pangkal katil tengah menggodeh2 telinga. Saya malas nak pi dekat ngan dia sebab nanti dia kompom lari2. Lepas tu saya bebel2 marah2 sambil kemas2 katalog cat tu. Lepas tu nampak dia cucuk cotton bud tu kiri kanan telinga dan ketawa2. Dia selalu buat macam tu. Selagi tak wat dia menangis dia akan main2 sampai puas.

Ntah macam mana masa dia tengah ketawa2 sekali tangan dia tergelincir dan cotton bud yang cucuk kat telinga terkena tilam. Serta merta dia menangis. Cepat2 saya pi kat dia dan tarik cotton bud tu. "Kannnnn....mama dah cakap. Mia ni degil betullah." Dia terus menangis. Lepas tu saya saya tengok cotton bud tu ada sedikit tahi telinga dia. Saya tengok lubang telinga dia. Perlahan2 Nampak darah keluar. Adoiii panic mokcik. Cuba call en. Suami. Dia tak angkat. Call banyak kali pon dia tak angkat. Tengok darah makin banyak keluar. SMS kat dia 'Cotton bud tercucuk telinga Mia darah banyak keluar'. Mia terus menangis dan saya semakin cuak. Nak pergi terus klinik tapi Wafiy tengah tidur. Jam pon dah pukul 10 malam. Terus teringat telefon mak. Mak angkat dan suh titikkan minyak gamat dulu sementara tunggu en. Suami balik. Nasiblah ada lagi minyak gamat kat rumah. Ambik cotton bud bersih cicah kat minyak tu dan titikkan perlahan2 kat dalam telinga Mia. Dalam menangis2 Mia menurut tapi makin meraung. Lepas tu pekup telinga. Giler panic saya waktu tu.

Sekali dengar en. Suami balik tergopoh gapah. Kompom dah baca sms. Terus angkut Mia pi hospital. Pukul 2 pagi baru balik. Doktor kata luka jerk kat belah dalam. Nasib tak kena gegendang. Tapi bukan main susah dia nak bagi telinga untuk cek. Siap kena bedung meraung2. En. Suami citer, tapi sebelum tu relaks jerk main lompat2, nyanyi2  tengah malam tu sampai 2 3 orang tanya adik ni sakit apa ? Hahaha dah lega skitlah tu. Kuang Asamnyer budak. Lepas tu bila dah siap doctor cek, boleh plak dia tanya takder gula2 ker? Doktor bantai gelak lepas tu cakap malam2 tak boleh makan gula nanti gigi rosak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...