MeH CLicK!!!!! PaSTi ADa YaNG BerGUnA....

Sunday, November 2, 2014

BELI PETROL IKUT LITER

Akhirnya pagi tadi Mokcik telah isi minyak kereta 20 liter sahaja hahahahaha padan muka petrol kios ituuuuu akakakakakaka. 

Statement itu nampak bengong kan, tapi entah kenapa masa cakap kat kaunter tadi Mokcik rasa amat kerek sekali . Dah lama jugak nak isi minyak ikut liter tu sebelum ni, tapi selalu terlupa. Jadi, pagi tadi rasa bangga membuak2 itu datang meroyan bila akhirnya berjaya membeli 20 liter petrol dari Shell akakakakaka.

Sebolehnya Mokcik nak terus menerus isi minyak dengan cara tu sebab nampak lebih efektif dan sangat berkesan kat otak Mokcik yang kerap keliru dan terlupa ini. Dah pernah dapat kat FB kan, melalui cara ini, kita boleh berjimat walaupun bukanlah boleh beli banglo pon kan, tapi setidak2nya kita boleh mengurangkan pemilik petrol kios itu kaya dengan terlalu cepat akakakakaka. 

Satu lagi, bila kita isi petrol dengan liter, sukarlah penipuan dari petrol kios hendak berlaku sebab bukan setiap kali kita isi minyak dengan jumlah ringgit yang sama lepas tu boleh pulak hafal setiap liter punya harga. Ker nak bawak calculator, setiap kali isi dan2 kira...........konon!!!! 

Penipuan liter oleh petrol kios ada berlaku yer, kebiasaannya kat kawasan2 kampung dan jalan2 jauh dari bandar. Jadi jangan suka2 nak ketawakan Mokcik yang sudah bijak sekarang!


2 comments:

Lynn Huraiza said...

hahahaha....riak sungguh nie...pernah nak suruh ezal cuba tapi dia bo layan la...lagi kerek kan...

Unknown said...

takper ppk banyak duit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...