MeH CLicK!!!!! PaSTi ADa YaNG BerGUnA....

Tuesday, January 17, 2012

dalam duka ada suka


Hari ini saya perlu buat 3 perkara di Tupperware Taman Molek. Pertama beli leaflet, sattle. Kedua tukar penutup rosak, 3 berjaya ditukar dan 2 tiada stok. Semua penutup ni adalah milik customer saya, yang tak customer pon ada juga. Tak kisahlah tu, kebetulan saya ada hal di Tupperware saya tolonglah tukarkan. Yang penting mereka sabar menanti, sebab saya tak bergaji untuk tukar menukar ni. Jadi, janganlah bila dah bagi kat saya asik tanya ajer dah tukar ker belum. Kalau nak cepat perlu tukar sendiri yer. Kalau nak saya tukarkan, kenalah tunggu bila saya ada keperluan pergi ke sana. Hehehehe
Ok, berbalik pada cerita tadi, perkara ketiga yang saya perlu laksanakan ialah membeli penutup bagi 2 bekas untuk customer saya yang amat periang ni. Kedua2 bekas nya....MasyaAllah!!!! tak tau nak describe ghupernya macam apa. Memang menakutkan. Bekasnya jugak pun dari warna jernih, dah macam warna lopak air kat tepi jalan. (lupa pulak nak ambil gambarnya). Tebalkan muka jerklah hulurkan kat kaunter. Tunggu dalam seminit gitu, amoi Tupperware tu kuar dan hulurkan penutup bekas bulat yang sederhana besarnya dan beritahu penutup untuk bekas kedua one touch tu dah takder keluar lagi. Jadi, dia akan tukarkan satu set dengan item yang sama harganya. Saya baru sebenarnya dalam situasi ini, first time saya mengalaminya. Amoi tu masuk balik dan keluar semula dengan one touch biru berseri dan terus serah pada saya. Saya memandang amoi tu, "Dapat baru ker ?" Amoi tu senyum dan cakap " Itulah bestnya pakai barang Tupperware." Bila sattle semua perkara di Tupperware, saya pergi mendapatkan kereta dengan senyum lebar. Suka betul hari ini dan tak sabar nak serah one touch tu kepada ownernya. Pasti dia melompat2 riang seperti karakternya juga.

Sukakan dapat gembirakan orang, sedangkan hati sendiri masih terluka. Sabar jerklah....

Sebahagian item yang berjaya ditukar dan dibeli.




Inilah bekas one touch biru yang berjaya ditukar dengan yang lama. Bekas lama tu tak sempat diambil gambarnya. Saya pun seram tengok keadaannya...hihihhi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...