MeH CLicK!!!!! PaSTi ADa YaNG BerGUnA....

Wednesday, August 28, 2013

Kisah Mia

Baru jerk tinggalkan minggu lepas, minggu ni makin merengkek saya dokong si Mia masa nak hantar ke rumah kak Siti. Adohaiiiiii boleh patah pinggang nak oiiiiiii. Ari tu saya dah cakapkan, saya tinggalkan Mia kat rumah babysitter sementara pi kursus tu. Dalam tempoh tu, raya sakan minah ni. Ikut kak Siti pergi rayalah, marhabanlah. Ini budak bukan boleh jumpa makanan pon. Habis dia belasah. Maka hasilnya berat badan dia naik lagi uwaaaaaaaaa.
 
 
Kak Siti ada cerita mender kelakar yang budak ucuk ni buat. Dia kata Mia bangun tengah2 malam pergi kencing sendiri kat dalam toilet hahaahha. Kak Siti terkejut sebab lampu semua tutup. Tiba2 dia rasa ada orang tidur kat sebelah dia. Tak sempat pakai seluar dah lena balik akakakaka. Selekeh budak ni tau.Tapi saya tak pelik pon sebab kat rumah pon kadang2 dia memang macam tu. Tapi kadang2 terbabas jugak. Itu sebab saya still pakaikan cloth diapers. Kalau dia tersedar, dia akan bukak sendiri CD tu then pergi kencing sendiri. Kalau mata dia segar bugar, siap leh nyanyi2 lagi masa kat toilet ekekekeke. 3 orang anak yang saya ada, inilah anak yang paling berdikari. Itulah sebab mak dia ternak badan sekarang huhu.
 
Ada sekali tu, sebelum tidur dia makan keropok ikan. Habis satu mulut bau keropok tu. Tangan pon berminyak2. Lepas tu nak menempel dengan saya kat atas tilam. No no please wash your hand first!!! Haaaaaa bila mata mak dia dah layu memang kuar omputeh skit hahaha. Oleh itu dia pon pergilah masuk toilet sambil menyanyi2. Lepas tu dengar air disimbah berderau2. Kompom budak ni mandi (teka dalam hati tapi mata dah tertutup) Lepas tu saya jerit.......Sudah Mia tak baik mandi malam2. Ok! Biasalah itu jawapan dia. Lepas tu dengar dia tarik towel. Lepas tu dengar dia tarik kerusi kecik kat sebelah pintu. Lepas tu dengar dia nyanyi2 lagi. Hati tak sedap. Saya gagah bukakkan mata jugak.
 
Akakakakaka bertuah punya budak. Dia tengah tenyek deodorant en. Suami kat ketiak dia. Bila nampak saya bukak mata, dia ketawa mengekeh2.
 
Hari tu, saya, en. Suami dan Mia pi rumah baru. Arfan dan Wafiy tak ikut sebab sekolah ganti. Masa kitaorang tengah bincang ngan kontraktor kat ruang dapur, boleh plak dia pi lock pintu nak pergi dapur tu. Dahlah pintu belakang tak bawak kunci. Nasiblah en. Suami ada, kalau idak, malulah Mokcik terkunci dengan orang yang tak dikenali. Bila panggil dari tingkap dapur dia boleh main nyorok2 plak. Nasiblah dia nak bukakkan jugak pintu tu. Kalau dia buat degil mau pitam kitaorang kepanasan kat situ.
 
Penat betul nak melayan kerenah budak Mia ni, tapi setiap detik asyik rindukan dia ajer huhu.
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...