MeH CLicK!!!!! PaSTi ADa YaNG BerGUnA....

Monday, November 14, 2011

BOTTLE BRUSH

Selesai menyiapkan label untuk hapus kira perkakasan. Rehat jap dengan tulis blog. Hehe boleh gitu yerk. Pernah tak korang rasa leceh untuk bersihkan celah penutup bekas ?? Sebelum ni, saya rasa amat2 rimas bila nak wat mender ni. Sebabnya terpaksa pakai sponge dan cucuk2 kat celah penutup tu. Selain memakan masa yang lama, kengkadang masih tak bersih dari kesan2 minyak dan daki2 makanan yang terlekat.


Masa baru2 saya berkecimpung dalam TUPPERWARE, eco bottle 500ml baru saja diperkenalkan. Masa tu, PWP untuknya ialah bottle brush. Saya order 2 set bottle tu dan upline saya kata berus itu free. Saya pon sapu jerklah, mender free katakan. Lepas beberapa hari, dia kata berus itu perlu dibayar sebab dia tak perasan itu PWP. Chesssss...ada ker orang nak beli ni ??


Lama saya simpan berus tu, sehinggalah berus botol susu anak saya sudah tak rupa berus lagi. Lagipun sebelum ni, saya just guna berus itulah untuk bersihkan eco bottle yang saya gunakan. Hahahaha ngelatkan, beriya2 jual berus TUPPERWARE tapi diri sendiri pon pakai yang tipuware.



Oleh kerana bottle brush itu masih tak laku, saya pon gunalah utk bersihkan botol susu anak saya beserta botol eco 500ml milik saya...


Pada suatu hari yang sungguh beridea, Arfan telah mencungkil lubang botol air sedutnya yang telah disumbat tanah liat oleh Mia dengan bottle brush TUPPERWARE milik saya. Kebetulan ada pulak penutup bekas yang penuh dengan minyak sambal kat sinki, dengan rajinnya Arfan membersihkan penutup itu dengan bersahaja. Bersih kesemuanya, hingga dicelah penutup. Senang kerja mama hari tu, cuma tolong bilas ajer......



1 comment:

Siti Asiah said...

Asiah xde berus ni, ade yg biru tu jerk.kn bl ni satu...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...