MeH CLicK!!!!! PaSTi ADa YaNG BerGUnA....

Sunday, June 15, 2014

CERITA MIA

Haiiiii!!!!! Nama kita Mia Amira. Hari ni kita gantikan mama conteng blog. Mama kita busy hari ni sebab kena siapkan 1 lagi N3 untuk jabatan. Mama kata kena siapkan hari ni jugak sebab besok ada meeting pengurusan. Dia takut bos marah, jadi kena siapkan hari ni jugak walaupun ayat berterabur kelaut huhu.

Ni gambar kita ngan mama sebelum tidur. Pukul 10 malam mama dah ajak kita tidur sebab takut nanti kita tak cukup tidur nak pergi sekolah besok. Tapi mata kita susah nak tidur, tu sebab kita kena khayal2 sambil layan tek hehe. Selalunya mata kita lom tutup, mama dah hanyut dulu. Kita suka pedajal mama kejut mama nak susulah, nak beraklah, suh garuk belakanglah sebab boring terkebil2 sensorang. Nanti mama marah2 suh kita mintak baba buatkan. Kita taknak. Kita nak mama gak buatkan. Nanti mama bangun jugak sambil bebel2 tunjuk perasaan kat baba sebab lek jerk dok depan tv. Kita suka gelak2kan mama sebab biler berleter mama nampak cute ngeeeeeee.
 
Ni gambar kat telefon baba kita. Gambar kat telefon mama yang cantik 12 megapixel kononnyer tu habis corrupt ntah kenapa. Gambar telefon baba ni agak blur sebab 8 megapixel jerk bolehlah dari takderkan. Masa ni baba kita buat suprise letak cake seketul mintak kawan2 dia nyanyi lagu happy birthday untuk mama masa dorang buat gathering. Malulah mama kita kan. Tapi kita suka jerk. Tengok kita dah gedik nak potong sama.

 Cantik kan kek ni. Eh! Dah tua lerrr mama kita ni huhu.

Hari tu kita tak payah nak mintak2 potong kek tu, mama dah tarik kita potong sekali dengan dia sebab dia malu terlebih hari tu ngeeee.


Lepas tu kita bergambar dengan peminat kita ni, kawan baba. Dia suka kat kita sebab kita syomel. Mama meluat jerk dengan kita. Dia kata penat2 dia tulis belog, kita pulak yang ada peminat etetetete.

Ni masa kita kat Ikea hari tu. Ini pon gambar dari telefon baba kita. Kalau gambar dari telefon mama kita idak ler terblur2 gini...........tak main lerrr maklumlah 12 megapixelllllll

Tengok! Baik tak perangai kita ngan abang ngah kita ni. Mama dah pening kepala. Baba pon naik sakit jiwa.

Masa kat Ikea kita ngan abang ngah macam jakun dok kirai tape lepas tu ambik pensil Ikea tu banyak2 sorok dalam saku. Lepas tu buat sepah kat rumah pulak. Mama kita membebel lagi.

Masa dekat Ikea, baba yang banyak jaga kitaorang adik beradik. Mama busy pi cari barang kononnya. Ambik penuh satu trolley, tapi masa nak bayar, dia keluarkan balik sebab rasa macam membazir jerk beli bender bukan2. Tapi bila sampai kat rumah dia menyesal balik sebab tak beli.

Lawak tengok mama senyum masa ni. Masa ni mama nak ambik 5 menatang bygel tu. Tamak kan. Masa tengah tolak trolley dia terpikir elok ker mender murah sangat ni. Buatnya pakai sebulan dah berkarat....menyesal jerk kang. Terus dia keluarkan balik akakakaka.

Lepas tu baru kitaorang jumpa tempat ni. Rupanya inilah tempat sepatutnya memula sampai. Tapi kitaorang main redah kat cashier tu jerk masuk jadi dah terbalik. Terpaksalah pi pusing balik seround lagi masa nak bayar. Pening paler hahahaha.

 Best arrrrr boleh buat macam rumah sendiri ngeeeeee

 Abang Long over hokey sampai naik atas meja.

 Mama kasi kitaorang main lama kat sini sementara nak pi sembahyang.

 Kalau boleh semua bender pon kita nak longgok kat depan kita.

 Nasiblah kulit kita gelab. Silap2 orang ingat kita ni anak nyonya mana tah.

Kat rumah mama tak bagi main ketuk2 cam ni. Kat sini boleh ketuk ngan hammer lagi ngeeeeeeee bahagianyerrrrrrrr

Malam tu kitaorang tidur kat PD. Masa sampai dah gelap. Dah penat. Lepas makan malam terus tertidur sampai pagi. Bila bukak2 mata tengok ada kolam besar kat bawah. Terus merengek2 ajak mama turun cepat.

Mama kita makan banyak tak bergerak2 kat cafe. Kita dah tak boleh tahan ajak abang ngah masuk kolam. Bila baba kata okey jerk. Macam lipas kudung kitaorang lari terjun dalam kolam tu. Paling best ada kakak nak melayan kita. Dia teman kita mandi dari mula sampailah tengahari.

Kita suka berendam terlentang macam ni sejak dari baby lagi. Dulu masa umur belum setahun, mama selalu risau kalau kita buat macam ni. Dia takut sangat kita lemas. Kita okey jerklah mama oooiiiiiii.

 Hehe kakak pon buat gak macam kita. Best kan kakak!

Sebelum naik mandi, baba ajak kita bergambar kat sini. Mama dah naik bilik. Siap boleh terlelap kejab. Bila perut dia boncet, dia mengeluh2.



Ini masa dalam perjalanan balik. Baba singgah tempat makan ala Cowboy. Kita ngan abang ngah tak turun sebab dah tertidur dalam kereta. Penat sangat. Badan pon dah dedar. Abang ngah pon dah demam. Kereta parking betul2 depan kedai ni. Mama tak putus2 tengok kereta enjin hidup yang ada kitaorang berdengkur ni. Sangat risau kan mama!

Yang comel tu Umairah sepupu kita. Dia pon dah start demam tu. Tak banyak gambar dia ngan kita sebab kita suka pukul dia. Tapi kita pukul dia sebab dia pon suka pukul kita. Tapi mama kata kita tak boleh pukul dia sebab dia kecil lagi. Tapi kita geram jerk kalau kena pukul. Abang2 kita pon kita belasah selamber jerk hokey!

Bila dah balik rumah, bila kita perasan ada gambar ni, kita mangamuk sebab kenapa gambar kita takder. Mama kata kesian nak kejut sebab kita tidur, demam pulak tu. Tapi kita rasa sangat tak puas hati. Kita marah2 mama. Lepas tu mama kata ada jugak aku siku budak ni kang! Sambil kembangkan lubang idong. Barulah kita senyap sebab macam sama jerk dengan idong orang yang berbulu itam tu!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...