MeH CLicK!!!!! PaSTi ADa YaNG BerGUnA....

Wednesday, March 21, 2012

N3 agak bengang

Petang ni tetiba saya diingatkan supaya berjaga2 dengan punch card. Uikkkk peliknya. Memang sejak akhir2 ini saya datang ke ofis sekitar pukul 8.25 pagi ke pukul 8.30 pagi. Apa salah saya, sebab saya masuk pukul 8.30 pagi.
Memang ada sesekali saya datang agak terlewat tapi tidaklah melebihi 3 kali dalam sebulan. Pernah juga sesekali saya berpatah balik ke kedai makan untuk tapau makanan. Sebab hari itu saya agak kelaparan. Tapi, rasanya tidaklah melebihi 3 kali sebulan juga. Kerana saya juga sayang nak berbelanja minyak petrol yang memang saya dah pastikan hanyak penggunaan RM30 seminggu untuk pergi dan balik kerja.
Mungkin apa yang menjadi masalah adalah sebab saya agak lambat sedikit naik ke ofis yang berada di tingkat 3 kot. Janganlah salahkan saya, sebab parking terhad. Bila saya sampai, parking di tangga saya penuh. Apa barang saya nak parking kat tempat jauh yang penuh ngan tahi kucing tu. Lepas tu, saya suka ambil air dari RO machine kat IPP. Itu pun janganlah nak salahkan saya, sebab sapa suruh tak bagi guna pentry. Jadi, saya guna jerklah mana2 alternatif yang tidak menyebabkan saya keluar minum pagi. Untuk itu, saya akan sampai ke muka ofis di tingkat 3 sekitar jam 8.35 pagi. Ok apa ???? Makan pun sambil buat kerja kat meja. Tapi kadang2 perut ni meragam skit dan perlukan saya ke tandas. Jadi, kalau ada yang telefon tiadalah berangkat.
Saya tidak pernah menggunakan hantu punch card yer....kalau saya lambat, punchcard saya turut lambat. Kalau ada sesiapa yang pernah punch cardkan untuk saya, silalah komen kat sini. Saya tak kisah pun. Sebab saya amat pasti, kad saya hanya di punch card oleh saya sorang saya sejak tahun 2003 lagi. Janganlah sebab ada yang ternampak saya terlambat sekali, dia ingat saya lambat tiap2 hari. Grrrrrrr

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...