MeH CLicK!!!!! PaSTi ADa YaNG BerGUnA....

Thursday, July 12, 2012

istimewa


Saat perut dah berbunyi2 kelaparan sebab tak breakfirst pun pagi tadi, tiba2 kami diminta meramaikan majlis penutup untuk kanak2 istimewa dari SKPK Princess Elizabeth Johor Bahru. Dah perasan jugak ada anak2 istimewa dari kelmarin kat sini. Tapi lihat dari jauh jerlah, maklumlah duk tingkat 3 kan.

Bila dah sampai ke Dewan IPP, ambil tempat belakang sekali. Sebabnya nak cepat keluar nanti, dah terbayang2 nasi goreng daging merah kat S'Mart.

Masa saya sampai tu, acara dah dimulakan dengan ucapan dari wakil IPP. Lepas tu penyampaian sijil kehadiran kursus kepada para peserta. Bila nampak anak2 tu berusaha untuk tampil ke depan dengan kemampuan yang ada, rasa insaf menyelubungi diri. Tabik pada semua guru2 mereka yang tabah membimbing mereka. Bukan mudah hendak menangani anak2 ini, semua perkara pun perlu dibantukan.

Penghujung acara, kami didendangkan dengan lagu2 nasyid oleh pelajar Islam. Subhanallah....sedapnya suara penyanyi utamanya yang kurang penglihatan. Dia juga diminta membaca Al-Quran dan dikhabarkan pernah memenangi musabaqah Al-Quran peringkat kebangsaan untuk kanak2 istimewa.

Pastinya sejuk perut ibu yang mengandungkannya. Moga Allah sentiasa melindungi anak2 ini dan memberi ketabahan kepada penjaganya. Amin....

Eh!! Kenyang pulak perut tiba2

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...